مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 11:522022-06-08پزشكي

موردی از تب کریمه کنگو در استان مرکزی مشاهده نشده است


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تب کریمه کنگو در استان های شرقی مشاهد شده اما تا کنون در استان موردی از آبله میمون و تب کریمه کنگو به ثبت نرسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک علی منصوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تب کریمه کنگو در استان های شرقی مشاهد شده اما تاکنون در استان موردی از آبله میمون و تب کریمه کنگو به ثبت نرسیده است.

  وی افزود: هر دو بیماری  آبله میمونی و تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو بین انسان و حیوان مشترک هستند.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد : تب کریمه کنگو هر ساله در کشور شیوع پیدا کرده و مواردی مشاهده می شود و راه انتقال آن از طریق حیوان به انسان، انسان مبتلا به انسان و همچنین گزش کنه است.

منصوری تاکید کرد :تب،سر درد، دردهای عضلانی، بی اشتهایی،حالت تهوع و استفراغ  و از همه مهمتر خونریزی که ممکن است از تمام منافذ بدن اتفاق بیافتد، علائم این بیماری است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته موردی از این بیماری در استان گزارش و ثبت نشده و استان های همرز کشور افغانستان به دلیل  رفت و آمده های بعضا بی رویه دام، بیشتر دچار مشکل می شود که ممکن است به استان های دیگر در کشور هم انتقال دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از تب کریمه کنگو در استان مرکزی مشاهده نشده است

موردی از تب کریمه کنگو در استان مرکزی مشاهده نشده است