مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 09:072022-06-08پزشكي

چگونه با مرگ عزیزان خود کنار بیاییم؟


اراک؛ سوگ یک سازه روانشناختی است و افراد وابسته به فرد متوفی در سازگاری بهینه با شرایط زندگی پس از مرگ عزیزشان قرار دارند.

در این شرایط براساس اینکه فرد متوفی در اثر مرگ طبیعی، بیماری یا سانحه فوت کرده باشد بازماندگان باید خدمات مشاوره ای روانشناختی دریافت کنند که مشاوران روانشناختی می توانند این نیاز آنان را تامین کنند تا غم سنگین از دست دادن عزیزان را برایشان قابل تحمل تر باشد.

 به خود حق دهیم که بسیاری از احساسات ناخوشایند داشته باشیم  زهرا محرابی کارشناس مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس می گوید: به سوگ نشستن در غم عزیزان مراحل مختلفی دارد که مرحله اول سوگ، شوک و انکار است که فرد باور از دست دادن عزیزش را ندارد و حالتی از رویا و خواب را تجربه می کند و تا مدتی طول می کشد تا فقدان را بپذیرد.

وی افزاید: مرحله دوم خشم است که با بروز هیجانات شدید وخشم همراه با شکایت از خود و دیگران و حتی نظام هستی همراه است و سوالاتی از جمله اینکه چرا چنین اتفاقی برای من افتاده است یا چرا خدا عزیز من را از من گرفت، در ذهن فرد سوگوار عنوان می شود.

این کارشناس با بیان اینکه در مرحله سوم افراد سوگوار نشانه هایی از افسردگی را تجربه می کنند و اندوه و مصیبت در این افراد به صورت احساس بی تفاوتی یا کرختی دیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه با مرگ عزیزان خود کنار بیاییم؟

چگونه با مرگ عزیزان خود کنار بیاییم؟