مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 06:122022-06-08سياسي

عادلانه سازی یارانه ها منجر به کاهش چشمگیر نقدینگی و قاچاق می شود


نماینده رفسنجان در مجلس با اشاره به سیاست دولت مبنی بر اصلاح سیاست ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه ها گفت: اجرای این سیاست منجر به کاهش نقدینگی و رفع کسری بودجه و کاهش چشمگیر قاچاق می شود.

- حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: اجرای تخصیص ارز ترجیحی که در دولت روحانی اجرایی شد سیاست ناموفقی بود چون باعث افزایش تورم و افزایش نقدینگی موجود در کشور شد.

وی افزود: وقتی تورم و نقدینگی در کشور افزایش پیدا می کند پولدارها پولدارتر می شوند و فقرا فقیرتر که با اجرا و استمرار این سیاست مردم مخصوصاً مردم طبقات پایین خیلی متضرر شدند و زندگی برای آنها بسیار دشوار شد.

نماینده رفسنجان در مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم تصمیم شجاعانه ای برای اصلاح سیاست ارز ترجیحی گرفت و مقرر شد مابه التفاوت مبلغ ارز ترجیحی و ارز بازار آزاد که تا کنون به واردکننده و تولید کننده پرداخت می شد به انتهای زنجیره یعنی مردم پرداخت شود.

وی گفت: ارز ترجیحی در این چند سال انحرافات خیلی زیادی پیدا کرده بود و صرف واردات کالاهای اساسی از کشورهای خارجی نمی شد اما اگر سیاست عادلانه سازی یارانه به خوبی اجرایی شود قطعا تورم و نقدینگی کاهش پیدا می کند و به سمت رفع کسری بودجه و کاهش قاچاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عادلانه سازی یارانه ها منجر به کاهش چشمگیر نقدینگی و قاچاق می شود

عادلانه سازی یارانه ها منجر به کاهش چشمگیر نقدینگی و قاچاق می شود