مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 11:572022-06-07بين الملل

احتمال دست داشتن نیروی خودی در بمب گذاری پایگاه آمریکا در سوریه


پس از اعلام چند ماه پیش آمریکا درباره بمب گذاری در یکی از پایگاه های این کشور در سوریه، مقامات دفاعی آمریکا خبر دادند که احتمال دست داشتن یکی از نظامیان خودی در این بمب گذاری مطرح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سه مقام دفاعی آمریکا، امروز (سه شنبه)، به شبکه سی ان ان خبر دادند که ارتش این کشور در حال تحقیق درباره امکان دست داشتن یک نیروی خودی در بمب گذاری چند ماه پیش در پایگاه این کشور در شمال سوریه است.

ائتلاف آمریکایی در روز هجدهم فروردین ماه در بیانیه ای اعلام کرده بود که دو نیروی آمریکایی به دنبال تیراندازی غیرمستقیم در القریه الخضراء در نزدیکی دیرالزور سوریه مجروح شده اند.

چند روز بعد، ائتلاف در بیانیه ای دیگر ضمن اعلام افزایش شمار مجروحان به چهار نظامی آمریکایی، گفته بود که این افراد به صورت سطحی مجروح و دچار ضربه مغزی شده اند.

ائتلاف آمریکایی در روز بیست و ششم فروردین ماه سال جاری تیراندازی به سوی نیروهای خود را تکذیب کرد و گفت که نظامیان در پی بمب گذاری در پایگاه مجروح شده اند.

در بیانیه مذکور آمده بود: پس از انجام تحقیقات بیشتر، مقامات عملیات عزم راسخ ارزیابی می کنند که انفجارات در روستای سبز در پی تیراندازی غیرمستقیم نبوده، بلکه به علت بمب هایی بوده که فرد (یا افرادی) ناشناس به صورت عامدانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال دست داشتن نیروی خودی در بمب گذاری پایگاه آمریکا در سوریه

احتمال دست داشتن نیروی خودی در بمب گذاری پایگاه آمریکا در سوریه