مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 11:122022-06-07پزشكي

5 اصلِ لاغریِ ماندگار


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر گروه تغذیه جامعه، ادعای رژیم های ناقص جهت کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه را رد کرد و در عین حال پنج اصل را راز لاغری ماندگار و بدون آسیب به خود، دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمدرضا درستی درباره آسیب رژیم های غذایی نادرست در طولانی مدت گفت: هر کدام از رژیم ها که ناقص هستند و مواد مورد نیاز را به بدن نمی رسانند؛ قطعا خطرها و ضررهایی برای بدن دارد.

وی به 3 دسته رژیم صرفا گیاه خواری، گیاه خواری همراه با لبنیات و گیاه خواری همراه با لبنیات و تخم مرغ اشاره کرد و توضیح داد: علم تغذیه معتقداست افرادی که صرفا گیاه خوار هستند حتما دچار مشکل خواهند شد و باید بخشی از نیازهای خود را با استفاده از مکمل های غذایی تامین کنند.

این استاد دانشگاه درباره مصرف مکمل ها به عنوان جایگزینی برای مصرف غذا گفت: علم تغذیه بسیاری از مواد مغذی را شناخته ولی خیلی از موارد هنوز به طور کامل در غذاها شناخته نشده اند و هنوز علم قادر نیست این مواد را تولید کرده و در اختیار ما قرار دهد.

وی به مثالی از مصرف میوه های دارای ویتامین C در فصل زمستان اشاره کرد گفت: افرادی با مصرف میوه هایی مانند پرتقال و لیموشیرین در فصل زمستان کمتر دچار بیماری های تنفسی شده و هنگام بیماری نیز زودتر بهبود پیدا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اصلِ لاغریِ ماندگار

5 اصلِ لاغریِ ماندگار