مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 15:272022-06-06بين الملل

مانع اصلی پرداخت بدهی ها به ایران به روایت یک مقام عراقی


یک مقام عراقی تایید کرد آمریکا اجازه پرداخت بدهی این کشور به ایران را نمی دهد و قصد دارد با مواجه کردن عراق با بحران برق خواسته خود را اجرا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، عدی عبد الهادی، یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق با اشاره به اینکه آمریکا عامل اصلی بحران برق در این کشور است تاکید کرد واشنگتن از مسئله برق به عنوان اهرم فشار علیه بغداد و پیشبرد برنامه هایش در کشور استفاده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری المعلومه، عدی عبد الهادی تایید کرد آمریکا پس از سال 1991 سیاست هدفمند تخریب در عراق را در پیش گرفته و این کار را از طریق فلج و مختل کردن بسیاری از ظرفیت های تولید انرژی آن از جمله نیروگاه های تولید برق آغاز کرده است، چون صنعت برق عامل مهمی برای دستیابی به هر پیشرفتی محسوب می شود و این تلاش آمریکا بعد از سال 2003 و از طریق جلوگیری از هر اقدام و تلاش بغداد برای توسعه سامانه های برق کشور کاملا مشهود و مشخص است و اتفاقی که با شرکت های آلمانی و اخراج آنان از عراق با تهدید و اعمال فشار رخ داد بهترین شاهد و گواه است.

عبدالهادی در ادامه گفت: آمریکا به بهانه تحریم ها علیه تهران مانع از پرداخت بدهی های عراق به ایران (هزینه های گاز طبیعی وارداتی از ایران) می شود واشنگتن با جلوگیری از هر گونه تلاش های بغداد برای پرداخت بدهی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مانع اصلی پرداخت بدهی ها به ایران به روایت یک مقام عراقی

مانع اصلی پرداخت بدهی ها به ایران به روایت یک مقام عراقی