مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 13:022022-06-06سياسي

حدادعادل: قدرت های خارجی از دیرباز به دنبال حذف منادیان استقلال در ایران بودند


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت های خارجی به دنبال حذف منادیان استقلال ایران بودند، اظهار داشت: روی کار آمدن رضاخان و سلسله پهلوی هم در جهت تأمین هرچه بیشتر منافع قدرت های خارجی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در محل انجمن اسلامی دانشجویان مسکو و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، کاظم جلالی و با سخنرانی غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

حداد عادل در این مراسم در جمع دانشجویان ایرانی مقیم مسکو ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب و بیان ویژگی های اخلاقی و سیاسی امام خمینی (ره)، به تشریح مبانی انقلاب اسلامی و بررسی وضعیت کشور در زمان پهلوی و حال حاضر پرداخت.

حدادعادل با بیان دیدگاه های موجود در بررسی ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: یکی از دیدگاه هایی که از طریق آن باید به بررسی و مقایسه ایران در زمان شاه و در حال حاضر پرداخت، بررسی علل شکل گیری این انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) است.

اصلی ترین معیار مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب، نگاه به مفهوم استقلال در دوران پهلوی و دوران انقلاب است؛ این مهم نیز با مطالعه تاریخ و نگاه به شرایط واقعی کشور در زمان پهلوی میسر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدادعادل: قدرت های خارجی از دیرباز به دنبال حذف منادیان استقلال در ایران بودند

حدادعادل: قدرت های خارجی از دیرباز به دنبال حذف منادیان استقلال در ایران بودند