مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 09:422022-06-06پزشكي

سابقه مصرف سیگار در 30درصد از مبتلایان به سرطان


یک متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با اعلام این مهم که مصرف دخانیات شانس ابتلا به سرطان در افراد را بیشتر می کند، گفت: در بیش از 30 درصد افراد مبتلا به انواع سرطان ها سابقه مصرف سیگار وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، حمیدرضا دهقان منشادی متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان این مهم که مصرف دخانیات شانس ابتلا به سرطان در افراد را بیشتر می کند، گفت: قبل از هر چیز میزان مصرف دخانیات است که این شانس را تغییر می دهد، و نسبت مصرف سیگار (pack/year)، بر اساس تعداد سال های مصرف به تعداد پاکت های سیگاری که یک فرد در روز مصرف می کند محاسبه می شود.

  این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: اگر فرد به مدت 10 سال روزی یک پاکت سیگار مصرف کرده باشد این نسبت به صورت 10 بسته بر سال تعریف می شود، هرچقدر این عدد افزایش پیدا کند شانس ابتلا به سرطان هم بیشتر می شود.

که با پایین آمدن سن مصرف دخانیات به ویژه سیگار، این نگرانی وجود دارد که تعداد افراد بیشتری در ادامه عمر خود به شاخص 10 بسته بر سال در مصرف سیگار برسند، در این شرایط دور از انتظار نیست که ابتلا به سرطان در کشور طی سال های آینده افزایش پیدا کند.

  دهقان منشادی در خصوص وضعیت ابتلا به سرطان در کشور نسبت به دیگر کشورها و تاثیر مصرف دخانیات برآن گفت: بروز سرطان های مختلف در کشور ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سابقه مصرف سیگار در 30درصد از مبتلایان به سرطان

سابقه مصرف سیگار در 30درصد از مبتلایان به سرطان