مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 07:272022-06-06اقتصادي

تصمیم شورای حکام،چه تاثیری بر بازار ارز ایران دارد؟


اگرچه عوامل دیگری مانند دخالت بانک مرکزی و دولت با هدف تأمین کسری بودجه و مسائلی از این دست در نرخ گذاری ارزی مؤثر است، اما کافی است شما سری به فردوسی بزنید؛ - به گزار تابناک ، روزنامه شرق در گفت وگو با آلبرت بغوزیان کارشناس اقتصادی به بررسی تبعات بن بست مذاکرات وین و احتمال صدور قطع نامه در شورای حکام بر بازار ارز ایران پرداخته است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید: در روزهای قبل از تعطیلات، شاهد سیر صعودی نرخ دلار بودیم؛ به گونه ای که تنها 700 تومان با رکوردشکنی تاریخی نرخ ارز و قرارگرفتن در کانال 33 هزار تومانی فاصله داریم.

در این بین، انتشار خبر تهیه پیش نویس مشترک اروپا و آمریکا و به دنبال آن احتمال صدور قطع نامه علیه ایران در شورای حکام نیز کاتالیزوری برای افزایش قیمت دلار بود.

با توجه به این شرایط آیا باید منتظر رکوردشکنی در نرخ دلار بود؟ اگرچه انتشار خبر تهیه پیش نویس مشترک اروپا و آمریکا و به تبع آن احتمال صدور قطع نامه در شورای حکام باعث شده است در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت دلار در بازار افزایش پیدا کند، اما من معتقدم این رکوردشکنی و سقوط تاریخی ارزش پول ملی کشور بدون صدور قطع نامه هم روی می دهد.

چرا؟ چون به هرحال بن بست کنونی در مذاکرات وین و احتمال شکست احیای برجام در طول تقریبا سه ماه گذشته، به صورت تدریج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم شورای حکام،چه تاثیری بر بازار ارز ایران دارد؟

تصمیم شورای حکام،چه تاثیری بر بازار ارز ایران دارد؟