مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 07:072022-06-06پزشكي

بیماری هایی که بعد از کرونا بروز کردند


رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به تشریح بیماری هایی پرداخت که بعد از شروع پاندمی کرونا، افراد به آنها مبتلا شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ایرج خسرونیا، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کرونا باعث شد که بسیاری از بیماری های داخلی آشکار شود.

به عنوان مثال خیلی ها قبل از اپیدمی کرونا پیش دیابتیک بودند و بعد از کرونا به دلیل مصرف کورتن و برخی داروها، اکنون متأسفانه مبتلا به دیابت شده اند.

وی افزود: تعداد موارد دیابت که در طول مدت اپیدمی کرونا شناسایی و ویزیت کردیم، خیلی بیشتر از دوران قبل از کرونا بوده است.

البته موارد شناسایی شده تحت نظر متخصصین داخلی و فوق تخصص غدد هستند.

خسرونیا ادامه داد: شاید بتوان گفت در مورد سایر بیماری ها از جمله امراض گوارش نیز تعداد موارد بروز مشکلات گوارشی بعد از ابتلاء به کرونا افزایش پیدا کرده است.

حتی در اوایل عوارض گوارشی از جمله اسهال و یبوست و دردهای گوارشی کووید 19 بیشتر بود و بعد به مشکلات ریوی و سایر مشکلات تبدیل می شد.

وی افزود: بیماران دچار مشکلات مزمن دستگاه گوارش از جمله کولیت اولسروز، سیروز کبدی و…، دچار تشدید بیماری و عوارض آن متعاقب ابتلاء به کرونا شدند.

خسرونیا با عنوان این مطلب که کرونا همچنان وجود دارد و عوارض دراز مدت آن باقی خواهد ماند، گفت: تغییرات اجابت مزاج و موارد ابتل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هایی که بعد از کرونا بروز کردند

بیماری هایی که بعد از کرونا بروز کردند