مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 10:072022-06-05سياسي

پژوهشگر تاریخ معاصر: رژیم پهلوی در 15 خرداد می خواست امام خمینی را اعدام کند


رژیم پهلوی تصمیم گرفت همان کاری که روشنفکران و غرب زدگان در عصر مشروطه با شیخ فضل الله نوری انجام دادند با امام راحل انجام دهند و ایشان را اعدام و روحانیت را منزوی کنند اما اجماع مراجع و علما سبب شد نتوانند امام را اعدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، قیام 15 خرداد جنبشی است ماندگار که راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را به مردم آموخت و رهبر و پیشوای انقلاب نیز با مشاهده حمایت و پشتیبانی مردم از او، با اتکا به خداوند و این حمایت مردمی، در راه مبارزه با دیکتاتوری پهلوی گام های خود را راسخ تر برداشت.

بدون تردید قیام مردمی 15 خرداد سال 1342 به عنوان مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامی بود که منشأ تحولات وسیع داخلی و بین المللی شد.

قیامی برخاسته از خاستگاه مذهبی و ملی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی و در جهت حفظ حریم مرجعیت و روحانیت شکل گرفت.

خبرگزاری مهر در سالروز این قیام و در راستای بررسی علل و عوامل وقوع قیام 15 خرداد و ماهیت و ویژگی های این حادثه با قاسم تبریزی، محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر به گفت وگو پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید: رحلت آیت الله بروجردی و آغاز نهضت امام خمینی قاسم تبریزی با بیان اینکه رحلت آیت الله سیدحسین بروجردی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان در فروردین 1340 را شاید بتوان از منظر تاریخی، آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر تاریخ معاصر: رژیم پهلوی در 15 خرداد می خواست امام خمینی را اعدام کند

پژوهشگر تاریخ معاصر: رژیم پهلوی در 15 خرداد می خواست امام خمینی را اعدام کند