مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 11:022022-06-04اقتصادي

پایانی بر دغدغه کشاورزان بهار/ سوخت برای همه بر اساس سهمیه مجاز


مشکل کشاورزان شهرستان بهار برای تأمین و اختصاص سوخت چاه های کشاورزی با ورود فرماندار بهار و مدیران و روسای سازمان های مربوطه برطرف شد.

- خبرگزاری فارس- همدان: بهار و کشاورزی ، دو کلمه با هم مأنوس هستند که سال هاست یکدیگر را یدک می کشند، سال ها کاشت سیب زمینی در دشت های زرخیز شهرستان بهار، کم کم کمبود منابع آبی را به دنبال داشت و کشاورزان را بر آن داشت که هر چه بیشتر به اعماق زمین متوسل بشوند و مایه حیات را پیش از پیش به خورد سیب زمینی ها بدهند تا غذای انسان تأمین شود از همین رو استان همدان از قطب های مهم تولید سیب زمینی در کشور محسوب می شود به طوری که بارها مسئولان اعلام کردند 25 درصد نیاز کشور را تأمین می کند.

در این میان شهرستان بهار نقش اساسی و حتی بهتر بگوییم مهمترین نقش را ایفا می کند بنابراین کشیدن آب از زیر زمین نیاز به موتورهای دیزلی دارد که آنها هم برای فعالیت به سوخت محتاج هستند.

اما اختصاص سوخت به همه چاه های کشاورزی چندان بدون حاشیه نبود چراکه قیمت ارزان سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه باعث قاچاق سوخت و سود بیشتر سودجویان شده پس ساماندهی تخصیص سوخت در دستور کار قرار گرفت.

باز در این میان چالش دیگری به وجود آمد؛ شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی تخصیص سهمیه سوخت را بر اساس استعلام شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایانی بر دغدغه کشاورزان بهار/ سوخت برای همه بر اساس سهمیه مجاز

پایانی بر دغدغه کشاورزان بهار/ سوخت برای همه بر اساس سهمیه مجاز