مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 10:272022-06-04اقتصادي

ذخیره آبخوان های گلستان 19 درصد کاهش یافت/ روند کاهشی رواناب رودخانه ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، سید محسن حسین با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً بیش از 95 درصد از آب مصرفی گلستان در بخش شرب از طریق منابع آب زیرزمینی تأمین می شود، - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان از کاهش 19 درصدی ذخیره آبخوان ها در این استان خبر داد و گفت: منابع آب زیرزمینی دیگر قابل اتکا نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، سید محسن حسین با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً بیش از 95 درصد از آب مصرفی گلستان در بخش شرب از طریق منابع آب زیرزمینی تأمین می شود، گفت: منابع آب استان گلستان کمتر از دو درصد کشور است و این استان نسبت به متوسط کشور هم سرانه آب پایین تری دارد.

وی با بیان اینکه بارش ها نسبت به سال گذشته کمتر شده و درجه حرارت نیز افزایش یافت و به دنبال آن میزان آب زیرزمینی با کاهش همراه بود، افزود: آب های زیرزمینی ما از لحاظ کمی و کیفی دیگر قابل اتکا نیست و باید به سراغ منابع آبی جدید حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان به میزان بارندگی تجمعی از اول مهر ماه 1400 تا 31 اردیبهشت 1401 در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: بر مبنای ایستگاه های شرکت آب منطقه ای، مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان 400 میلی متر گزارش شده و این میزان نسبت به آمار بلند مدت که 386 میلی متر است چهار درصد افزایش را نشان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره آبخوان های گلستان 19 درصد کاهش یافت/ روند کاهشی رواناب رودخانه ها

ذخیره آبخوان های گلستان 19 درصد کاهش یافت/ روند کاهشی رواناب رودخانه ها