مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 10:022022-06-04اقتصادي

استقلال معدن مس سونگون و افزایش تولید کنسانتره مطالبات اصلی مردم آذربایجان شرقی


گروه استان های خبرگزاری دانشجو، مجتمع سونگون با کانسنگ مس پورفیری، در 100 کیلومتری شمال شرق تبریز و 25 کیلومتری ورزقان قرار دارد.

کانسار مس سونگون در منطقه ای کوهستانی با ارتفاع متوسط 2000 متر بالای سطح دریا و در بخشی از رشته کوه های قره داغ واقع شده و حداکثر .

- در این راستا، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در این باره می گوید: معدن مس سونگون از نظر مقیاس و اقتصادی به اندازه ای بزرگ است که یک شرکت مستقل می تواند در این معدن تشکیل شود.

فاطمی امین با اشاره به اهمیت تشکیل صنایع پایین دستی مس در استان عنوان می کند: این شرکت تا مرحله تولید مس کاتد جلو می رود، اما علاوه بر این با پیگیری های لازم از سرمایه گذاران حمایت می کنیم تا صنایع پایین دستی مس نیز در استان راه اندازی شود و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان شود.

معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و 52 درصد ذخایر مس کشورمان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی با ذخیره بیش از یک میلیارد تن و ذخیره قابل استخراجی در حدود 796 میلیون تن، معدنی بر روی ویرانه های روستای تخریب شده روستای سونگون در 130 کیلومتری تبریز و 30 کیلومتری شهرستان ورزقان است که تخمین ها در مورد مجموع کل ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن آن عددی در حدود یک میلیارد و 700


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقلال معدن مس سونگون و افزایش تولید کنسانتره مطالبات اصلی مردم آذربایجان شرقی

استقلال معدن مس سونگون و افزایش تولید کنسانتره مطالبات اصلی مردم آذربایجان شرقی