مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 09:172022-06-04سياسي

امام خمینی (ره)، مذهب و مردم


یکی از ویژگی های کلیدی مکتب امام خمینی (ره) ممزوجیت مذهب و مردم در قامت یک نظام و حاکمیت بود که سبب قوام گرفتن جامعه ایرانی در پس دهه ها سلطه مستکبران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، فهمیه شمسی از خبرنگاران این خبرگزاری در یادداشتی ذیل عنوان امام خمینی، مذهب و مردم آورده است:  یکی از ویژگی های منحصربفرد حرکت تاریخی امام خمینی (ره) که به پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی منتج شد، ممزوجیت مذهب و مردم در قامت یک نظام و حاکمیت بود که سبب قوام گرفتن جامعه ایرانی در پس دهه ها سلطه مستکبران شد.

امام در حقیقت، نهضتی را در سال1342 بنا نهاد که مبتنی بر رشد فکری و ایمانی مردم بود و این نهضت به تدریج با بلوغ فکری و ارتقای تراز ایمانی مردم ایران که هویت خویش را به تدریج بازیابی می کرد، در بهمن 57 به پیروزی رسید اما برای حفظ این انقلاب به مکتبی درخشان برای تعالی نیاز بود.

امام خمینی (ره) با بهره مندی از دو عنصر مذهب و مردم در کنار یکدیگر، سبب حفظ انقلاب اسلامی در برابر تندبادهای عظیمی شد که هر کدام از آنها برای نابودی یک تمدن کافی بود.

مذهب و ملت در ایران پشتوانه یکدیگر قرار گرفتند و آن عواملی که دشمنان بدنبال سواستفاده ازآنها برای متفرق کردن ملت ایران بودند با ذکاوت وهوشمندی برآمده از ایمان به راه حق در وجود امام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی (ره)، مذهب و مردم

امام خمینی (ره)، مذهب و مردم