مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 08:522022-06-04پزشكي

«آناناس»، اصطلاحی رایج برای «ریتالین»


بعضی دانشجویان و دانش آموزان شنیده اند که ریتالین می تواند به تمرکز حواس آن ها کمک و به لحاظ علمی پیشرفت کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فرزانه سهرابی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصرف داروهای مخدرِ شب های امتحانی می گوید: به طور کلی می توان داروهای شب امتحانی را در دسته محرک ها قرار داد؛ مُحرک ها یک دسته از داروهایی هستند که فعالیت مغز را افزایش می دهند.

اما پیش از آن که این محرک ها مورد سوء مصرف قرار گیرند و اعتیاد به آن ها آشکار شود، به لحاظ تاریخی برای درمان آسم، چاقی مفرط، اختلالات عصبی و انواع بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گرفتند.

وی با بیان اینکه عموماً محرک ها و به عبارتی انگیزنده ها ترکیبات شیمیایی هستند که باعث تحریک سیستم اعصاب مرکزی و همچنین اعصاب محیطی می شوند، خاطرنشان کرد: تعدادی از نام های تجاری داروهای مُحرک تجویزی عبارت از آدرال، ریتالین، وی وانس، کانسرتا، دِسوکسین، دیدرکس، رِسِد، دِسِکدراین، پروسنترآ، دِکستروستات، مِتیلین، دیترانا، فوکالین، ساپرنزا، ادیپکس-پ، نوویگیل، بونتریل است.

معاون اجتماعی موسسه کادراس با اشاره به انواع محرک های شیمیایی از قبیل مِت آمفتامین، اِکستازی و… که در محیط آزمایشگاه یا به طور صنعتی جمع آوری و تولید می شوند، بیان کرد: اغلب این داروها به صورت قرص و کپسول و گاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آناناس»، اصطلاحی رایج برای «ریتالین»

«آناناس»، اصطلاحی رایج برای «ریتالین»