مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 خرداد 1401 ساعت 12:322022-06-03سياسي

ظریفیان: نگاه امام خمینی به حق تعیین سرنوشت مردم در میان فقهای شیعه بی نظیر است


به نظر بنده بزرگان انقلاب وظیفه دارند نسبت به شبهاتی که پیرامون شخصیت امام مطرح می شود به طور کامل و روشن از مواضع امام دفاع کنند و آن را دوباره بازخوانی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، یکی از مهم ترین جنبه های عقلانیت سیاسی حضرت امام خمینی(ره) تکیه ایشان بر مردم بود، همین جنبه باعث ایجاد تمایز بین ایشان و سایر فقهای شیعه در دوران حیات شان می شد، زیرا براساس خاطرات و اسناد تاریخی برجای مانده برخی فقها در آغاز نهضت اسلامی امام در سال 42 ایشان را از دخالت در سیاست و مبارزه با رژیم پهلوی بر حذر می داشتند، زیرا از نظر این دسته از فقها هرگونه فعالیت سیاسی علیه دولت پهلوی از آنجا که با حمایت مردمی همراه نمی شود، درنهایت منتهی به شکست خواهد شد و در نتیجه این شکست نیز مانند انقلاب مشروطه نهاد دین و حوزه های علمیه در ایران تضعیف خواهند شد.

امام برخلاف این دیدگاه با اعتماد به مردم پای در مسیر مبارزه با حکومت پهلوی گذاشتند و درنهایت توانستند با اتکا بر همین مردم در سال 57 حکومت پهلوی را ساقط کنند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نگاه امام به مردم تغییر نکرد، با وجود آنکه مردم رهبری امام را پذیرفته بودند و بارها در خیابان ها شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر داده بودند، اما امام خود شخصا دست به تعیین نوع حکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریفیان: نگاه امام خمینی به حق تعیین سرنوشت مردم در میان فقهای شیعه بی نظیر است

ظریفیان: نگاه امام خمینی به حق تعیین سرنوشت مردم در میان فقهای شیعه بی نظیر است