مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 خرداد 1401 ساعت 08:072022-06-03فرهنگي

لامینور؛ گیتاری که سنتور نمی شود!


شباهتی به آثار ماندگار قبلی ندارد و شاید هم کارگردان به عمد می خواهد همین را بگوید که هیچ یک از ما آدم های دوره فیلم های باشکوه او نیستیم.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اگر لامینور را داریوش مهرجویی ساخته است، هامون، گاو، درخت گلابی، پری، سارا، مهمان مامان و البته اجاره نشین های تکرار نشدنی را که ساخته است؟! لامینور، نه تنها شباهتی به آنها ندارد که سنتوری -2 هم از کار در نیامده است اگرچه به اطلاعات غیر اهل موسیقی یک اصطلاح اضافه می کند تا بدانیم لامینور یعنی اولین گام و آکوردی که هنرجویان گیتار یاد می گیرند.

اگر در سنتوری عنصر عصیان با بازی بهرام رادان و صدای محسن چاوشی تماشاگر را جذب می کند در لامینور، دختر بیش از آن که عاصی باشد سرخورده است و صدای کاوه آفاق هم نمی تواند جای محسن چاوشی را بگیرد.

اشارات دختر به مرتضی پاشایی هم شاید انتقاد خود کارگردان از همکاری نکردن چاوشی باشد در سنتوری 2 یا سنتوری، مرد پاییزی که کارگردان را به این مسیر انداخت تا به چاوشی ثابت کند بدون او هم کار در می آید! حین تماشا به جای آن که جذب شخصیت پردازی یا فضا سازی فیلم شوم مدام از خود می پرسیدم (و به تعبیر مصطفی ملکیان، زبانِ کوچک در کار بود) از ابتدا همین بوده یا زخم سانسور آن را از ریتم و ریخت انداخته و آیا بهتر نبود ساخته نمی شد اما چرا باید از فیلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لامینور؛ گیتاری که سنتور نمی شود!

لامینور؛ گیتاری که سنتور نمی شود!