مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 15:522022-06-02ورزشي

تنها روستای فردیس میزبان «جشنواره ملی دا» می شود


رییس هیات ورزش های روستایی و بومی محلی البرز گفت: جشنواره بازی های بومی محلی زنان روستایی عنوان جشنواره ملی «دا» در روستای فرخ آباد و زیبادشت فردیس برگزار می شود.

- مجید رضاخانی، رییس هیات ورزش های روستایی و بومی محلی البرز، در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش شهرستان فردیس، در گفت وگو با خبرنگار فارس، در خصوص این خبر اظهار کرد: جشنواره ملی دا تنها جشنواره ملی است که امسال در استان البرز برگزار می شود که جشنواره بازی های بومی محلی و برنامه وررزشی، سنتی،آیینی زنان روستایی است و دا در گویش لری به معنی مادر است.

وی با اعلام این خبر که روستای فرخ آباد زیبادشت شهرستان فردیس میزبان جشنواره ملی دا خواهد بود؛ در خصوص علت انتخاب تنها روستای فردیس به عنوان میزبان این جشنواره، گفت: جمعیت این روستا بیش از 10 هزار نفر و به اندازه برخی شهر ها و بیشتر از جمعیت مجموع 20 روستا در شرق شهرستان کرج است و پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجه و مهمی دارد.

  وی افزود: همچنین بنیاد خیریه پورکاشانی و مالک بیشتر اراضی روستا، برای هر اقدامی پای کار است و تعامل خوبی با مجموعه های دیگر دارد و به صورت خودجوش و با کمک مردم تا کنون اقدامات مثبتی در روستا صورت گرفته است که می تواند در برگزاری بهتر این جشنواره موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها روستای فردیس میزبان «جشنواره ملی دا» می شود

تنها روستای فردیس میزبان «جشنواره ملی دا» می شود