مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 15:322022-06-02اقتصادي

قاچاق سنجاب از جنگل های زاگرس


این روزها قاچاق سنجاب ها از جنگل های زاگرس در حالی روبه افزایش است که زنگ خطر انقراض نسل این جوندگان در استان کردستان به صدا درآمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، سنجاب ایرانی که گونه بومی ایران است، در غرب کشور و محدوده زاگرس در جنگل های بلوط که معمولاً دارای درختان بلند و کهنسال است زندگی می کنند، این جونده پر جنب و جوش درختان بلند و کهنسال را به درختان کوتاه و پر شاخ و برگ ترجیح می دهند، اما جمعیت سنجاب ایرانی به علت قطع بی رویه بلوط توسط مردم و قاچاق و اسارت بی اندازه توسط قاچاقچیان و شکارچیان در استان کردستان برای فروش به مردم به شدت رو به کاهش است.

در چند سال اخیر قاچاق سنجاب از جنگل های زاگرس به شدت زیاد شده است و نسل این گونه ارزشمند در خطر کاملاً جدی قرار گرفته و از سویی دیگر نسل سنجاب ها به خاطر آتش سوزی های سال های اخیر به شدت کاهش یافته است.

شکار و زنده گیری سنجاب ها در جنگل های زاگرس این روزها نگرانی علاقمندان به طبیعت و محیط زیست را به همراه داشته و از سویی دیگر تمایل به نگهداری حیوانات در منزل در سال های اخیر به دلیل زیبایی و یا هر نوع جذابیت دیگر به عنوان یک فرهنگ غلط و طبیعت ستیزانه در میان مردم خطر انقراض نسل سنجاب را به صدا درآورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق سنجاب از جنگل های زاگرس

قاچاق سنجاب از جنگل های زاگرس