مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 11:222022-06-02سياسي

حضور رییس جمهور در جلفا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید ابراهیم رییسی پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر استانی یک روزه خود به آذربایجان شرقی در جلفا و صنعتی ترین منطقه آزاد کشور حضور یافت.

رییس جمهور پیش از حضور در این پایانه و بلافاصله پس از ورود به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و استقبال از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و نمایندگان آذربایجان شرقی مستقیم به سمت معدن مس سونگون ورزقان عزیمت کرد  تا از نزدیک وضعیت این معدن را به عنوان مهمترین مطالبه مردم آذربایجان بررسی کند.

گفتنی است، پایانه مرزی جلفا به عنوان به همراه پایانه مرزی نوردوز مسیر ارتباطی آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های مهم صنعتی و اقتصادی کشور با جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

این دو پایانه در دو ماهه سال جاری مسیر تردد 61 هزار و 280 مسافر، 823 دستگاه اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی، 30 هزار و 300 دستگاه وسایل نقلیه سنگین و نیز واردات و صادرات 125 هزار و 100 تن کالا بوده اند .

پایانه مرزی جلفا در فاصله 132 کیلومتری تبریز ارتباط زمینی آذربایجان شرقی را با جمهوری آذربایجان ممکن ساخته و پایانه مرزی نوردوز نیز با 190 کیلومتر فاصله از تبریز ارتباط ایران با ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور رییس جمهور در جلفا

حضور رییس جمهور در جلفا