مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 09:472022-06-02سياسي

«تاکایف»: به دنبال تمدید دوره ریاست جمهوری خود نیستم


رییس جمهور قزاقستان با اشاره به برگزاری همه پرسی قانون اساسی در این کشور گفت: قصد ندارم دوره ریاست خود را از طریق همه پرسی تمدید کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان گفت که هیچ قصدی برای تمدید دوره ریاست خود از طریق برگزاری همه پرسی، ندارد.

وی ضمن سخنانی در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آکادمی ملی علوم قزاقستان در شهر آلماتی گفت: در داخل و خارج از کشور از من سوال می کنند که آیا رییس جمهور فعلی قصد ندارد که از طریق یک همه پرسی اختیارات خود را تمدید کند.

پاسخ می دهم که چنین نیتی نداشتم و نخواهم داشت.

تاکایف افزود: تمرکز برنامه نوسازی سیاسی ارائه شده بر تقویت نظام حمایت از حقوق و آزادی های بشر، گسترش مشارکت شهروندان در حکومت، افزایش شفافیت و کارآمدی نهادهای دولتی است.

بنابر سخنان تاکایف، همه پرسی که 5 ژوئن در قزاقستان برگزار می شود با واکنش داخلی و خارجی مواجه است که این امر نشان دهنده تقاضای اجتماعی گسترده برای تغییرات سیاسی و اجتماعی و باور مردم به واقعی بودن تغییرات آتی است.

وی گفت: این یک امر طبیعی است، زیرا اصلاحات آتی نه برای افزایش امتیازات افراد جداگانه، از جمله رییس جمهور، بلکه به نفع کل جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاکایف»: به دنبال تمدید دوره ریاست جمهوری خود نیستم

«تاکایف»: به دنبال تمدید دوره ریاست جمهوری خود نیستم