مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 21:472022-06-01اجتماعي

همکاری ژاپن با ایران در احیای تالاب انزلی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، کازو توشی آیکاوا عصر امروز در دیدار با استاندار گیلان در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه احیای تالاب انزلی یکی امری بسیار مهم در خصوص حفظ محیط زیست است، اظهار کرد: گروه متخصص ژاپنی و محیط زیست استان در راستای احیاء تالاب بین المللی تشکیل شده به این منظور ژاپن می تواند با انتقال تجربه و فناوری های نوین در احیای این تالاب کمک موثری داشته باشد.

وی بررسی نتیجه فعالیت های سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در تالاب انزلی را از اهداف سفرش به گیلان برشمرد و گفت: کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور گروه ژاپنی از سال 2019 به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، اما طی بررسی های بعمل آمده، بر آغاز به کار مجدد این کمیته بر اساس تعهدات جایکا تاکید داریم.

  سفیر کشور ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست دارای ابعادی گسترده ای است، افزود: فرهنگ سازی و آموزش مردم برای مدیریت پسماند بویژه تفکیک زباله از مبدا، در این زمینه ضرورت دارد.

  آیکاوا، با تاکید بر همکاری های اثربخش جایکا در گیلان، خواستار ارائه گزارش ارزیابی عملکرد سازمان همکاری های بین المللی ژاپن در تالاب انزلی توسط استانداری گیلان به این سفارتخانه جهت رفع نواقص و کمبودها  شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ژاپن با ایران در احیای تالاب انزلی

همکاری ژاپن با ایران در احیای تالاب انزلی