مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 15:122022-06-01اقتصادي

توانمندی دانش بنیان ها در خدمت ارتقای کیفیت خودرو


8 آزمایشگاه در زمینه تست آلایندگی خودرو در کشور ایجاد شد تا با استفاده از ظرفیت آنها در کنار توسعه صنعت خودرو، میزان آلایندگی آنها نیز تست و آزمون شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 8 آزمایشگاه در زمینه تست آلایندگی خودرو در کشور ایجاد شد تا با استفاده از ظرفیت آنها در کنار توسعه صنعت خودرو، میزان آلایندگی آنها نیز تست و آزمون شود.

کاری که با هدف ارتقای کیفیت و ایمنی صنعت خودرو و کاهش آلاینده های زیست محیطی آزمایشگاه های اندازه گیری بخارات سوخت خودرو، سامانه آلاینده های سیستم تهویه خودرو، تست کاتالیست کانورتر و اندازه گیری ذرات معلق خودرو اجرایی شده اند.

این آزمایشگاه با عنوان مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است.

در این مرکز آزمایشگاه هایی چون آزمایشگاه اندازه گیری بخارات سوخت خودرو، آزمایشگاه سامانه آلاینده های سیستم تهویه خودرو، آزمایشگاه تست کاتالیست کانورتر، آزمایشگاه اندازه گیری ذرات معلق خودرو، آزمایشگاه توان سر چرخ و مصرف انرژی خودروهای تجاری برقی، مرکز تست تصادف خودرو (Crash Test)،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانمندی دانش بنیان ها در خدمت ارتقای کیفیت خودرو

توانمندی دانش بنیان ها در خدمت ارتقای کیفیت خودرو