مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 14:422022-06-01پزشكي

کمیته کرونا: اومیکرون همچنان در ایران غالب است


خوشبختانه حجم بالای واکسیناسیون در کشور ما و البته نسبت بالای ابتلا به کرونا، مصونیت خوبی را برای کشور ما ایجاد کرده بنابراین هیچ سیگنالی از موج جدید کرونا در آینده نزدیک در ایران نداریم.

- عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه به محض مشاهده اولین سیگنال ها، موج جدید کرونا اعلام می شود، گفت: بر اساس ارزیابی آخرین گزارش ها، هنوز سیگنالی از افزایش موارد کرونا و موج جدیدی از این بیماری در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت نداریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، مسعود یونسیان کرد: همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم چراکه در مناطقی از سازمان جهانی بهداشت مانند آمریکا، غرب اقیانوس آرام و آفریقا، مواردی از افزایش نسبتا قابل ملاحظه کرونا داریم که شاید در این کشورها، موج جدیدی از کرونا در راه باشد.

وی افزود: اگرچه هنوز واریانت غالب در اکثر کشورها و ایران، اومیکرون است اما زیرسویه هایی در آفریقای جنوبی تحت عنوان BA4 و BA5 شناسایی شده است.

در کشورهایی که زیرسویه قبلی آنها، BA1 بوده می تواند موجب افزایش موارد کرونا باشد اما در کشور ما بر اساس گزارش های دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و انستیتو پاستور ایران، زیرسویه غالب، BA2 بوده و بنظر می رسد کشورهایی که با این زیرسویه درگیر بوده اند در برابر زیرسویه های جدید، مقاوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته کرونا: اومیکرون همچنان در ایران غالب است

کمیته کرونا: اومیکرون همچنان در ایران غالب است