مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 12:372022-06-01سياسي

آیت الله ناصری: سردفتران از بدعت گذاری در مراسم عقد جلوگیری کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با سردفتران استان با اشاره به اهمیت مسئله عقد و ازدواج اظهار کرد: سنت های خوب در امر ازدواج باید رواج پیدا کند و سنت های نادرست باید از بین برود.

وی با بیان این که مراسم عقد همواره یکی از مراسم مقدس برای مسلمانان بوده و بر اساس برخی روایات، این مراسم فضایی برای اجابت دعا است، افزود: مراسم عقد یک مراسم معنوی است و باید حرمت آن نگه داشته شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: لازم است برنامه ریزی شود تا در دفترخانه ها، مراسم عقد با معنویت برگزار و جنبه های اعتقادی حفظ شود.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به جایگاه عاقد بیان کرد: این افراد می توانند سبک زندگی را به زوج های جوان آموزش دهند و لازمه این داشتن معنویت بالا و برنامه ریزی مناسب است.

وی با اشاره به برخی بدعت هایی که در برخی مراسم عقد گذاشته شده است، عنوان کرد: سردفتران مراقب باشند و اجازه ندهند عده ای با بدعت گذاری های خود، سنت پیامبر را تحت تاثیر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) هرگاه خطبه عقدی می خواند، توصیه ای به زوج های جوان داشت و می گفت که با هم بسازید ، تصریح کرد: اما امروز شاهدیم که برخی قوانین و بدعت گذاری ها، مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله ناصری: سردفتران از بدعت گذاری در مراسم عقد جلوگیری کنند

آیت الله ناصری: سردفتران از بدعت گذاری در مراسم عقد جلوگیری کنند