مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 16:222022-05-31سياسي

حادثه متروپل آبادان بر اساس کدام حالت از «جنایات» قابل بررسی است؟


اهمیت جرم قتل عمدی بر کسی پوشیده نیست این موضوع از میزان مجازات آن در نظام های حقوقی مختلف، اعم از قصاص، اعدام و حبس طولانی مدت، قابل درک است.

- تابناک : اهمیت جرم قتل عمدی بر کسی پوشیده نیست این موضوع از میزان مجازات آن در نظام های حقوقی مختلف، اعم از قصاص، اعدام و حبس طولانی مدت، قابل درک است.

اما اینکه چه نوع قتلی عمدی تلقی می شود و ایا مرگ هموطنان عزیزمان در حادثه متروپل عمدی یا غیرعمدی محسوب میشود باید انواع جنایات را در قانون بررسی کرد.

قانونگذار ایران در سال 1392 جنایات را به سه دسته عمدی شبه عمدی و خطای محض تقسیم کرده و برای تبیین آنها به ذکر تعاریف و مصادیقی پرداخته است سوالی که (بطور کلی در همه جنایات) درحادثه ی مذکور در خصوص نوع جنایات اتفاق افتاده مطرح است به رکن روانی جنایات و به نوع قصد جانی ارتباط پیدا می کند.

قانونگذاردر4 بند انواع جنایات عمدی را بیان کرده است.

در همین ارتباط دکتر علیرضا میرکمالی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیأت مدیره انجمن ایرانی جرم شناسی بر این باور است در حالت اول : قصد واقعی؛ حالتی ست که فرد قصد قتل فردی را دارد که ممکن ست این فرد معین باشد یا نامعین طبعا سازندگان این سازه به هیچ وجه قصد قتل نداشته اند لذا شامل بند الف مادهِ 290 نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حادثه متروپل آبادان بر اساس کدام حالت از «جنایات» قابل بررسی است؟

حادثه متروپل آبادان بر اساس کدام حالت از «جنایات» قابل بررسی است؟