مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 13:522022-05-31اقتصادي

40 درصد دانشگاهی ها مایلند از کشور بروند


تاثیر عوامل اقتصادی در شاخص میل به مهاجرت میان اساتید، محققان، پژوهشگران و فعالان استارتاپی نشان می دهد 69 درصد از اساتید و محققان و 59 درصد از فعالین استارتاپی اثر تحولات اقتصادی بر تصمیم به مهاجرت را بسیار زیاد دانسته اند.

- بررسی های اخیر نشان می دهد حدود 40 درصد از اساتید، دانشجویان، محققان، پزشکان، پرستاران و فعالان استارتاپی میل به مهاجرت دارند که اکثر آن ها مشکلات کشور را از دلایل عمده مهاجرت خود عنوان کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران، رصدخانه مهاجرت ایران در یک پژوهش به بررسی شاخص میل به مهاجرت میان دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، پزشکان، پرستاران، اساتید، محققان، پژوهشگران و فعالان کسب و کارهای نوپا یا همان استارتاپ ها پرداخته است.

در نتایج آن آمده که شاخص میل به مهاجرت در همه گروه های بررسی شده بیش از 40 درصد است.

به عبارتی 53 درصد اساتید و محققان، 45 درصد پزشکان و پرستاران، 43 درصد فعالان استارتاپی و 40 درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی میل دارند از ایران مهاجرت کنند، جدول زیر این آمار را به تفکیک نشان می دهد.

تاثیر عوامل بیرونی و درونی بر شاخص میل به مهاجرت همچنین در این پژوهش تاثیر عوامل درونی و بیرونی برای میل به مهاجرت بررسی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد دانشگاهی ها مایلند از کشور بروند

40 درصد دانشگاهی ها مایلند از کشور بروند