مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 12:572022-05-31اقتصادي

طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف دخایر معدنی کشور در کردستان افتتاح شد


طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف دخایر معدنی کشور با حضور معاون وزیر صمت و مسوولان استانی در کردستان افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور در سنندج اظهار داشت: اکتشاف و اجرای پرواز ژئوفیزیک در کردستان به همت مجموعه سازمان صمت با توجه به شعار سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و سازمان زمین شناسی در راستای اجرای طرح تحول انجام می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد: از امروز پرواز ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره آغاز می شود که امیدواریم نتایج امیدبخش آن زمینه ساز ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و سطح درآمدی مردم شود.

خلیقی افزود: 18 گونه مواد معدنی و پتانسیل های زیادی در زمینه ذخایر خدادادی در کردستان وجود دارد که با اجرای این طرح اکتشافی زمینه های اشتغالزایی در استان فراهم خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سال 96 عملیات اکتشافی در پهنه سقز در وسعت 3 هزار و 900 کیلومترمربع انجام شد و امسال در پهنه دیواندره 5 هزار و 500 کیلومترمربع تا عمق 450 متری زمین اکتشاف انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در این مراسم که در سنندج برگزار شد، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مدیرعامل سازمان هلیکوپتری پاسارگاد کیش، استاندار کردستان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف دخایر معدنی کشور در کردستان افتتاح شد

طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف دخایر معدنی کشور در کردستان افتتاح شد