مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 11:322022-05-31اقتصادي

80 درصد فروشگاه های همدان مجوز فروش سیگار ندارند/ مالیات دخانیات افزایش یابد


مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 80 درصد فروشگاه های استان مجوز فروش سیگار ندارند گفت: کمتر از 20 درصد این مراکز مجوز فروش دارند که سازمان صمت و اصناف باید با متخلفان برخورد کنند.

- مهدی خدابخشی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به روز جهانی مبارزه با دخانیات اظهار کرد: امسال روز جهانی مبارزه با دخانیات از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان دخانیات تهدیدی برای سلامت و محیط زیست نامگذاری شده اکه جز موضوع سلامت مباحث زیست محیطی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی به عوارض مصرف دخانیات بر سلامت افراد اشاره کرد و گفت: در روزهای ابتدای شیوع کرونا به خاطر اهمیت این مسئله مراکز عرضه قلیان به عنوان نخستین مکان های های بروز خطر تعطیل شدند و اجازه کار به آنها داده نشد.

مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه خطر انتشار دود مصرف دخانیات در شیوع بیماری کووید بسیار حائز اهمیت است عنوان کرد: دهان به دهان شدن شلنگ قلیان و دودی که به شکل بازدم وارد محیط می شود، خطر انتشار بیماری کووید را بیشتر می کند.

وی توجه به عوارض اقتصادی مصرف دخانیات را هم مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر قیمت سیگار افزایش یافته اما با این وجود بیش از 60 میلیارد نخ سیگار در طول سال در کشور مصرف می شود که اگر به طور م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد فروشگاه های همدان مجوز فروش سیگار ندارند/ مالیات دخانیات افزایش یابد

80 درصد فروشگاه های همدان مجوز فروش سیگار ندارند/ مالیات دخانیات افزایش یابد