مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 10:572022-05-31پزشكي

کاهش سن مصرف سیگار هشداری برای همه کشورهاست


استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، کاهش سن مصرف مواد دخانی از جمله سیگار را هشداری برای همه کشورها عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مهدی شهبازی، عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در نشست تخصصی جهانی بدون دخانیات ، گفت: گزارشی مبنی بر استعمال 380 نخ سیگار به ازای هر ایرانی در نیمه اول سال 1400 و همچنین افزایشی بودن آمار مصرف دخانیات در میان دختران و بانوان نیازمند یک نهضت ملی در زمینه فرهنگ سازی برای دوری از دخانیات است.

وی نمایش سبک زندگی برخی از سلبریتی ها در فضای مجازی را بر زندگی افراد جامعه مؤثر دانست و افزود: ورزشکاران نماد سلامت جامعه هستند اما گاهی نمایش سبک زندگی برخی از آنها در فضای مجازی به گونه ای است که مصرف بی رویه انواع مواد دخانی را به تصویر می کشد.

شهبازی با یادآوری اینکه افزایش ضربان قلب، آسیب به ریه، کمبود اکسیژن، افزایش فشار خون و … از عوارض مصرف سیگار و بهبود سیستم قلبی، تسریع جریان خون، افزایش هموگولوبین و انتقال بهتر اکسیژن از آثار سودمند ورزش است، خاطرنشان کرد: ورزش عامل کمک کننده در زمینه ترک سیگار، افزایش آگاهی درونی و اهمیت قائل شدن بیشتر به سلامت به وسیله انگیزش درونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن مصرف سیگار هشداری برای همه کشورهاست

کاهش سن مصرف سیگار هشداری برای همه کشورهاست