مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 10:272022-05-31سياسي

طرح 57 هکتاری حرم شاهچراغ(ع) در آستانه تصویب قرار گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در حالی که با وجود گذشت بیش از 7 ماه از سفر رییس جمهور به شیراز، هنوز سرنوشت طرح 57 هکتاری پیرامون حرم شاهچراغ ع مشخص نیست، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در نخستین شورای عالی زیارت استان که به منظور تحقق اهداف عنوان سومین حرم اهل بیت برای شیراز، برگزار شد، از  ارتقای حریم حرم های شاهچراغ و سیدعلاالدین حسین ع به 360 هکتار سخن گفت و با اعلام اینکه محوطه شهر زیارتی اهل بیت(ع) در شهر شیراز راه اندازی می شود، گفت: همه دستگاه های اجرایی تا یک ماه آینده مکلف هستند برنامه خودشان را برای محوطه حریم حرم تدوین و ارائه کنند.

در همین رابطه، امیرحسین جمشیدی، مدیر کل دفتر فنی استانداری به خبرنگار فارس گفت: منظور از 360 هکتار، در حقیقت محدوده منطقه 8 شهرداری است که تحت عنوان محدوده بافت تاریخی فرهنگی شیراز، نامیده می شود.

وی توضیح داد: زمانی که طرح تفصیلی شیراز تهیه می شد دو حرم شاهچراغ و سیدعلاءالدین حسین با در نظر گرفتن ویژگی های که دارند و همچنین با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت نامیده شد، تصمیم بر این شد برای این محدوده طرح ویژه ای در نظر گرفته شود.

جمشیدی با بیان اینکه این طرح به عنوان طرح 57 هکتاری شناخته می شود، گفت: محدوده مشخص شده پیرامون حرم شاهچراغ، از سمت جنوب به حرم علاالدین حسین و بین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح 57 هکتاری حرم شاهچراغ(ع) در آستانه تصویب قرار گرفت

طرح 57 هکتاری حرم شاهچراغ(ع) در آستانه تصویب قرار گرفت