مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 09:122022-05-31پزشكي

هیچ مورد مشکوکی به آبله میمون در ایلام مشاهده نشده است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایلام تاکنون بیمار مشکوک به آبله میمون وجود نداشته است و در صورت بروز علائم در اولین فرصت به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، انتشار 80 مورد مشکوک بیماری ابله میمون در دستکم 12 کشور جهان که بیماری در آنها شایع نبوده و افزایش تعداد افراد مشکوک به این بیماری زنگ خطر گسترش این بیماری در سایر کشورهای جهان را هم به صدا در آورده است.

در کشور ایران هم چندین مورد مشکوک به بیماری ابله میمون شناسایی شده بود که نمونه های آنها مورد بررسی قرار گفت و در نهایت مورد مثبتی از این بیماری در بین این افراد مشاهده نشد.

برای آشنایی بیشتر با این بیماری و راه های پیشگیری از آن به سراغ علی نیکونهاد معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و رییس مرکز بهداشت استان رفتیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

  نیکونهاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: بیماری آبله میمون یک بیماری ویروسی شبیه آبله مرغان است علائم بیماری تب ،سردرد، دردهای عضلانی، خستگی و وجود بثورات جلدی در بدن بویژه در ناحیه صورت و همچنین تورم غدد لنفاوی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ مورد مشکوکی به آبله میمون در ایلام مشاهده نشده است

هیچ مورد مشکوکی به آبله میمون در ایلام مشاهده نشده است