مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 08:122022-05-31سياسي

طی 9 ماه اخیر؛ باغات شیراز از تغییر کاربری جان سالم به در بردند


مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت : در 9 ماه اخیر هیچ گونه تغییر کاربری حتی برای یک مترمربع از باغات شیراز انجام نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، امیرحسین جمشیدی امروز با اشاره به اینکه طبق سیاست مدیریت ارشد استان فارس طی 9 ماه اخیر ، هیچ گونه تغییر کاربری در حوزه باغات شیراز  صورت نگرفته است ،گفت: این موضوع طی 20 سال اخیر بی سابقه بوده است .

وی با اشاره به اینکه مجموعه باغات شیراز در دو محدوده باغات واقع در طرح تفصیلی و باغات قصر دشت تعریف می شوند ، بیان کرد: این مجموعه ، باغاتی که در محدوده طرح تفصیلی قصردشت شیراز تثبیت  شده اند شامل پنج گروه یک تا پنج است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس بیان کرد: باغات گروه پنج، مشتمل بر باغاتی که قبل از تهیه طرح تفصیلی محدوده باغات خشک شده و یا باغات رزی مجموعه جبل دراک و یا باغات واقع در مناطق حاشیه ای و در مجاورت بافت مسکونی  هستند.

جمشیدی اظهار کرد: سیاست و رویکرد کلی در طرح تفصیلی باغات به گونه ای تعریف شده است که شهرداری را متعهد ساخته که تغییر کاربری های احتمالی در مورد باغات گروه 5 لحاظ شود و در  قبال آن باغات گروه یک که غالبا باغاتی وسیع ، سرسبز و دارای درختان تنومند و با قدمت هستند ، تملک شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی 9 ماه اخیر؛ باغات شیراز از تغییر کاربری جان سالم به در بردند

طی 9 ماه اخیر؛ باغات شیراز از تغییر کاربری جان سالم به در بردند