مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 20:522022-05-30اقتصادي

یکسو نگری در کنترل تورم، خطای سیاست گذاران اوایل دهه 90


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی صبح امروز (دوشنبه)، در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین همایش سیاست های پولی و بانکی گفت: - وزیر اقتصاد گفت: ضمن تأکید بر تلاش های دولت برای افزایش پیش بینی پذیری در اقتصاد، گفت: در اوایل دهه 90 توسط سیاست گذاران اقتصادی دچار این خطا شدیم که گویا با یکسویه نگری برای کنترل تورم می توانیم سایر مؤلفه ها را هم کنترل کنیم، ولی تجربه اقتصاد ایران نشان داد که این طور نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی صبح امروز (دوشنبه)، در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین همایش سیاست های پولی و بانکی گفت: در این همایش ترجیح دادم به جای ارائه گزارش از وضعیت شاخص ها و اعداد و ارقام، چارچوب نگاه خودمان را در وزارت اقتصاد را خدمت شما عرض کنم، بنابراین شاکله عرایض من، نوع نگاه و رویکردی است که به حل مسائل پولی و ارزی باید داشته باشیم.

خاندوزی در ادامه گفت: عنوان همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی یادآور نقش دو مقوله مهم پول و ارز برای اقتصاد ایران است و اثرگذاری این دو مقوله مهم البته از حیث عمق و افق متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: برای کارشناسان و صاحب نظران بار ها به اثبات رسیده که رفتار های نرخ ارز اثر فوری و کوتاه مدت قوی بر اقتصاد ایران دارند که خود محصول ساختار نفتی و جا افتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکسو نگری در کنترل تورم، خطای سیاست گذاران اوایل دهه 90

یکسو نگری در کنترل تورم، خطای سیاست گذاران اوایل دهه 90