مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 20:322022-05-30پزشكي

درگیری غدد لنفاوی از علائم ابتلا به آبله میمونی است


مدیر گروه بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آبله میمونی در اثر عفونت با ویروس ایجاد می شود و در این بیماری غدد لنفاوی فرد درگیر می شود.

- به گزاش تابناک به نقل از ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر زهرا نهبندانی افزود: آبله میمونی با تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی و خستگی شروع می شود و تفاوت اصلی بین علائم آبله و آبله میمون در این است که آبله میمون باعث تورم غدد لنفاوی می شود در حالی که آبله این طور نیست.

وی ادامه داد: علایم و نشانه های بیماری آبله میمونی تب، سردرد شدید، درد عضلانی، کمر درد، تورم غدد لنفاوی، لرز، احساس ضعف و بی حالی شدید و نشانه های پوستی است.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دوره کمون برای آبله میمون معمولا 14-7 روز است، اما می تواند بین 21-5 روز باشد، ابراز کرد: سیر بیماری در عرض 1 تا 3 روز گاهی اوقات طولانی تر است و پس از ظهور تب، بیمار دچار بثورات پوستی می شود که اغلب روی صورت شروع می شود، سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه در این بیماری، بثورات پوستی به طور معمول، در عرض 1 تا 3 روز پس از بروز تب شروع می شود و صورت 95 درصد و کف دست و پاها 75 درصد درگیر می شود، عنوان کرد: همچنین غشاهای مخاطی دهان 70 درصد، دستگاه تناسلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری غدد لنفاوی از علائم ابتلا به آبله میمونی است

درگیری غدد لنفاوی از علائم ابتلا به آبله میمونی است