مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 14:522022-05-30پزشكي

درگیری غدد لنفاوی از علائم ابتلا به آبله میمونی


مدیر گروه بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آبله میمونی در اثر عفونت با ویروس ایجاد می شود و در این بیماری غدد لنفاوی فرد درگیر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از وب دا، مدیر گروه بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آبله میمونی در اثر عفونت با ویروس ایجاد می شود و در این بیماری غدد لنفاوی فرد درگیر می شود.

زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه علایم و نشانه های بیماری تب، سردرد شدید، درد عضلانی، کمر درد، تورم غدد لنفاوی، لرز، احساس ضعف و بی حالی شدید و  نشانه های پوستی است، بیان کرد: آبله میمونی با تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی و خستگی شروع می شود؛  تفاوت اصلی بین علائم آبله و آبله میمون در این است که آبله میمون باعث تورم غدد لنفاوی می شود در حالی که آبله این طور نیست.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دوره کمون برای آبله میمون معمولا 14-7 روز است؛ اما می تواند بین 21-5 روز باشد، ابراز کرد: سیر بیماری در عرض 1 تا 3 روز گاهی اوقات طولانی تر است و پس از ظهور تب، بیمار دچار بثورات پوستی می شود که اغلب روی صورت شروع می شود؛ سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری غدد لنفاوی از علائم ابتلا به آبله میمونی

درگیری غدد لنفاوی از علائم ابتلا به آبله میمونی