مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 13:322022-05-30اقتصادي

آغاز مرمت امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران در شهرستان فراهان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان از آغاز عملیات مرمت و بندکشی و تثبیت تزیینات امامزاده زینب خاتون در روستای آهنگران شهرستان فراهان خبر داد.

- سعید نیک نام در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: عملیات مرمت امامزاده زینب خاتون در شهرستان فراهان با اعتبار پیش بینی شده به مبلغ 350 میلیون ریال آغاز شد.

وی افزود: این عملیات مرمتی شامل اندودهای الحاقی پودر سنگ و سیمان بر روی جداره و پاکسازی و بندکشی آجرهای نما، تخلیه و بندکشی مجدد، مرمت، پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره دیوارها انجام خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان با بیان اینکه این بنای تاریخی با شماره 2584 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: بقعه این امامزاده در دو دوره ساخته شده دوره اول اوایل دوره اسلامی و دوره دوم بعد از دوره صفویه تا قاجار بوده است.

نیک نام عنوان کرد: نمای خارجی بنای غربی امامزاده در قسمت شمالی و غربی دارای تاق نما با قوس های جناقی است و در قسمت جنوبی دارای ایوانی الحاقی است.

وی تصریح کرد: مصالح کلی تشکیل دهنده نماهای شرقی و غربی عبارتند از خشت، آجر، کاشی، گچ، تیر چوبی و سنگ و این بقعه دارای تزیینات متنوعی همچون ضریح چوبی روی قبر امامزاده با گره بندی هشت و چهار ضلعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران در شهرستان فراهان

آغاز مرمت امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران در شهرستان فراهان