مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 13:272022-05-30بين الملل

آینده اختلافات روسیه و غرب به کجا خواهد انجامید؟


با طولانی شدن جنگ در شرق اوکراین، که یکی از اصلی ترین مناطق کشت گندم است، منابع غلات جهانی مورد تهدید جدی قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه ایران نوشت: گورباچف اگر چند بیت شعر بلد بود، حتماً وقتی جیمز بیکر، وزیر خارجه امریکا، داشت تضمین می داد که، درصورت موافقت شوروی با اتحاد دوباره دو آلمان، ناتو حتی یک اینچ به سمت شرق گسترده تر نخواهد شد، زیر لب تکیه بر عهد تو و باد صبا نتوان کرد ی زمزمه می کرد و بعد ناگزیر تن می داد به افتادن مهره دیگری از دومینویی که در پایان به فروپاشی شوروی می رسید؛ دومینویی که خیلی قبل تر از او شروع شده بود.

شوروی فروپاشید و به رغم تعهداتی که به مسکو داده شده بود، تنها چند سال بعد، ناتو به لهستان، چک و مجارستان هم گسترش یافت، در جنگ کوزوو دخالت و یوگسلاوی را بمباران کرد.

پس از استعفای یلتسین و روی کارآمدن پوتین در سال 1999، روسیه جدید با تغییرات سیاسی و اجتماعی زیادش در آغاز سده نو پیش چشم دنیا قرار گرفت.

پوتین در ابتدای کار در مصاحبه ای گفت برایش دشوار است که ناتو را دشمن ببیند، روسیه را جزیی از فرهنگ اروپا می داند و میل به عضویت در اتحادیه اروپا و حتی ناتو دارد؛ درخواستی که هیچ وقت اجابت نشد و روسیه پوتین همیشه سایه ترسناک شوروی سابق را با خود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده اختلافات روسیه و غرب به کجا خواهد انجامید؟

آینده اختلافات روسیه و غرب به کجا خواهد انجامید؟