مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 17:222022-05-29سياسي

عید غدیر همانند عاشورا تبدیل به یک فرهنگ مردمی شود


عید غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا مردمی شود تا همگان عظمت اتفاق این روز تاریخی را درک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در جلسه ستاد بنیاد بین المللی غدیر در خراسان شمالی اظهار داشت: عید غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ و گسترش یابد و در این راستا تلاش کنیم که جزو مبلغان احیاگر این سنت تاریخی باشیم.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) عید غدیر را با فضیلت ترین عید امت اسلام می داند، چرا که در این روز بهترین ولی خدا حضرت علی (ع) به جانشینی ایشان برگزیده شدند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بنیاد غدیر به عنوان سیاست گذار و هدایت کننده تلاش می کند با هماهنگی سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی به برنامه های دهه ولایت و امامت جهت معنوی و اجتماعی دهد؛ از این رو ضرورت دارد همه دستگاه ها به این نهاد معنوی کمک کنند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ولایت حضرت علی (ع) انتخاب و انتصاب الهی بود، خاطرنشان کرد: عقل بشر از دریافت مقام معنوی امامت کوتاه است، از این رو عید غدیر باید بیش از پیش احیا شود و با توسعه قلمرو آن، به صورت یک فرهنگ در آید.

امام جمعه بجنورد گفت: مدیران ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می توانند با پررنگ کردن برنامه های غدیر در ایام دهه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عید غدیر همانند عاشورا تبدیل به یک فرهنگ مردمی شود

عید غدیر همانند عاشورا تبدیل به یک فرهنگ مردمی شود