مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 15:372022-05-29اقتصادي

الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت بانکی اشخاص حقیقی فاقد شغل ابلاغ شد


بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی باید نسبت به تعیین سطح فعالیت موردانتظار اشخاص حقیقی فاقد شغل یا اشخاص حقوقی غیرفعال اقدام کرده و مراتب را مطابق با رویه ای که بانک مرکزی تعیین می کند به این بانک اعلام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی باید نسبت به تعیین سطح فعالیت موردانتظار اشخاص حقیقی فاقد شغل یا اشخاص حقوقی غیرفعال اقدام کرده و مراتب را مطابق با رویه ای که بانک مرکزی تعیین می کند به این بانک اعلام کنند.

در همین راستا دستورالعمل الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت اشخاص حقیقی فاقد شغل و اشخاص حقوقی غیرفعال تدوین و پس از طرح و تصویب در جلسه مورخ 24‏/02‏/1401 هیأت عامل بانک مرکزی، به شبکه بانکی ابلاغ شد.

  به موجب ماده (67) آیین نامه اجرایی ماده (14) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی مصوب جلسه مورخ 21‏‏‏‏/07‏‏‏‏/1398 هیأت وزیران، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند به منظور پایش مستمر ارباب رجوع در فرآیند شناسایی معمول و نیز ارزیابی ریسک برقراری تعاملات کاری با آن ها، نسبت به تعیین سطح فعالیت ارباب رجوع اقدام کنند.

  بر این مبنا، به عنوان گام نخست از اجرای تکالیف و الزامات مقرر در ماده (67) آیین نامه اجرایی ماده (14) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی، الزامات اجرایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت بانکی اشخاص حقیقی فاقد شغل ابلاغ شد

الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت بانکی اشخاص حقیقی فاقد شغل ابلاغ شد