مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 15:272022-05-29دانش

تأثیر شیخ اشراق و اندیشه اش بر مکتب فلسفی شیراز بررسی می شود


سیزدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان «تاثیر شیخ اشراق و اندیشه های او بر مکتب فلسفی شیراز» چهارشنبه 11 خرداد برگزار می شود.

- سیزدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان تاثیر شیخ اشراق و اندیشه های او بر مکتب فلسفی شیراز چهارشنبه 11 خرداد برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیزدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان تأثیر شیخ اشراق و اندیشه های او بر مکتب فلسفی شیراز با حضور قاسم کاکایی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، چهارشنبه این هفته 11 خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

جماعتی بر آنند که با غروب این رشد در غرب جهان اسلام فلسفه اسلامی هم غروب کرد و به محاق رفت.

ولی باید گفت که این فلسفه هیچگاه به محاق نرفت اما با طلوع سهروردی از شرق جهان اسلام، این فلسفه جان تازه ای گرفت و اشرق خود را بر جهان اسلام گستراند و حتی بر فیلسوفان مشایی همچون خواجه نصیرالدین تأثیر ژرفی گذاشت.

جماعتی دیگر بر این باورند که بعد از خواجه بار دیگر فلسفه اسلامی پا به دوران فترت گذاشت و با ظهور میرداماد جانی دوباره گرفت آن هم تنها از بعد فلسفه مشاء.

اما واقعیت این است که در این دورانِ بیش از سه قرن، این مکتب فلسفی شیراز بود که مشعل فلسفه اسلامی را افروخته نگاه داشت و فلسفه مشاء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر شیخ اشراق و اندیشه اش بر مکتب فلسفی شیراز بررسی می شود

تأثیر شیخ اشراق و اندیشه اش بر مکتب فلسفی شیراز بررسی می شود