مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 10:222022-05-29اقتصادي

وقتی پسماندهای لالجین ثروت آفرین می شوند/ رونق تولید از گچ های مرده


جواد گرشاسبی تولیدکننده و پژوهشگر لالجینی ردای بازیافت پسماند صنعتی سرامیک در لالجین را بر معضلات این منطقه پوشانده و بدون تسهیلات و وابستگی کاری کرده کارستان.

این پژوهشگر دغدغه به جانش افتاده، از دغدغه حفظ محیط زیست تا دلواپسی تولید و اشتغال و طرح دانش بنیان؛ پس ایده زیر و زبر کرده و پلی شده بین دانشگاه و صنعت دست آخر هم طرحی نو درانداخته که در دنیا مثال ندارد.

از حفظ جان آدمیان و ذخایر معدنی تا سودآوری مزایای بی شمار این طرح است، گرشاسبی از تولید به تولید رسیده و از ضایعات تولیداتش مواد اولیه می سازد و دوباره روح تولید بر آن می دمد؛ این طرحی است که یادگاری خواهد شد در گنبد دوار.

یک ایده نو؛ رفع خطر جدی پسماندها در لالجین این تولیدکننده و پژوهشگر لالجینی، آغاز این گفت وگوی صمیمی را پیوند می دهد به شهرت شهرش و یادی می کند از مهد سفال و سرامیک دنیا و می گوید: 95 درصد کسب و کارهای لالجین مرتبط با سفال، سرامیک و کارخانه چینی بهداشتی است و بازار را قبضه همت و سابقه دیرینه تاریخی کرده از جمله واحد تولیدی  بنده که در این منطقه احداث شده است.

گرشاسبی اما صنعت بی مثال، با کیفیت و به نام لالجین را گرفتار پسماند گچی به جا مانده می داند، پسماندی که به جد برای محیط زیست و آب های زیرزمینی آلودگی به همراه دارد؛  حتی حساسیت در مورد این پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی پسماندهای لالجین ثروت آفرین می شوند/ رونق تولید از گچ های مرده

وقتی پسماندهای لالجین ثروت آفرین می شوند/ رونق تولید از گچ های مرده