مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 06:422022-05-29اقتصادي

ردپای تنش آبی در دیار سبز و بارانی/ توصیه برای مدیریت مصرف آب


نگاهی گذرا به وضعیت ذخایر آبی از سدها و آب بندان ها در مازندران تاییدی بر این است وضعیت بارش ها خوب نیست و باید مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و مصارف عمومی مدنظر قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، تنش آبی یا کم بارشی مشکلی که این روزها حتی به دیار سبز و بارانی مازندران هم رسیده است که با شروع فصل گرم سال برای همه مردم علینی و ملموس است.

نکته مهم این تغییرات در پراکنش زمانی و مکانی بارش ها است، موضوعی که از قبل کارشناسان و اقلیم شناسان در این زمینه هشدار دادند ولی اکنون همه این مسائل برای مردم قابل درک است.

نگاهی گذرا به وضعیت ذخایر آبی از سدها و آب بندان ها در استان تاییدی بر این است که وضعیت بارش ها خوب نیست و این موضوع برای مازندران که استانی کشاورزی است و شروع فصل گرم سال اوج استفاده مردم از منابع آبی است نگران کننده است.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این زمینه اظهار کرد: میانگین بارش اردیبهشت ماه سال 1401 استان مازندران 74 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که حدود 45 میلی متر بوده، 4 درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که 53 میلی متر بوده،حدود 11 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میانگین بارش 8 ماهه سال زراعی جاری مازندران منتهی به اردیبهشت 1401، 664 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای تنش آبی در دیار سبز و بارانی/ توصیه برای مدیریت مصرف آب

ردپای تنش آبی در دیار سبز و بارانی/ توصیه برای مدیریت مصرف آب