مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 06:022022-05-29اقتصادي

چتر بیمه همگانی درمان بر سر 80 میلیون ایرانی/ وعده «رییس جمهور» چگونه محقق شد؟


با روی کار آمدن دولت سیزدهم طی مدت دو ماه 5 میلیون و 400 هزار نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تا با این حساب به نوعی همه ایرانیان تحت پوشش بیمه درمانی قرار داشته باشند.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - محمد رضازاده: دولت سیزدهم در شرایطی سکان هدایت کشور را به دست گرفت که بیماری کرونا جولان می داد و متاسفانه این ویروس منحوس روزانه تن های زیادی را روانه خاک می کرد، تحریم های بانکی و بدعهدی شرکت های خارجی در فضای تحریم واردات واکسن را سخت کرده بود اما دولت سیزدهم توانست با تدبیر و برنامه ریزی مناسب در مدت کوتاهی این بحران را پشت سر بگذارد به طوری که امروز تعداد مرگ و میرهای کرونا تک رقمی شده و به اذعان کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، کرونا در ایران مهار شده است.

اما این تنها اقدام مهم و اساسی دولت در حوزه سلامت نبود و پوشش همگانی بیمه از دیگر وعده های دولت بود که براساس آن افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند و توانایی پرداخت هزینه های درمان را نداشتند یا به نوعی جزو سه دهک پایین درآمدی به حساب می آمدند به صورت رایگان بیمه شدند.

موضوعی که در قانون بودجه 1401 هم بر آن تاکید شده است.

هنوز دو ماه از آغاز سال جاری نگذشته بود که بیمه درمانی برای 5 میلیون و 400 هزار نفر از سه دهک درآمدی پایین برقرار و گامی حمایتی با نگاهی آینده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چتر بیمه همگانی درمان بر سر 80 میلیون ایرانی/ وعده «رییس جمهور» چگونه محقق شد؟

چتر بیمه همگانی درمان بر سر 80 میلیون ایرانی/ وعده «رییس جمهور» چگونه محقق شد؟