مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 14:222022-05-28دانش

مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صف اول، گفت: ظرفیت پزشکی کشور پس از انقلاب گسترش یافته، - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبلاً شورای عالی انقلاب فرهنگی به اموری ورود پیدا می کرد که مجلس ورود پیدا نکند، بر حسب آن قاعده مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه صف اول، گفت: ظرفیت پزشکی کشور پس از انقلاب گسترش یافته، ولی به تناسب آن جذب دانشجو صورت نگرفته است.

سال گذشته 8 هزار دانشجوی پزشکی جذب شد، اما طی 4 سال باید به 17 هزار نفر برسد، سالیانه بایستی 20 درصد افزایش یابد.

در سال جاری 1600 ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی اضافه شد که وزارت بهداشت همکاری داشته که ساز و کار هایی را فراهم کند و این روند در تعامل با سازمان سنجش صورت می گیرد.

وی نسبت پزشک به جمعیت در منطقه خوب نیست.

توزیع پزشک در کشور وضعیت خوبی ندارد، یعنی در تهران نسبت 35 به 10 هزار جمعیت را داریم و در 50 درصد شهرستان های کشور این نسبت 4 است که اصلاً منطقی نیست و همه مناطق باید بهره مند شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی، عدالت در بهره مندی از امکانات مرتبط با سلامت و بهداشت و درمان کشور است؛ بنابرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد

مجلس نباید وارد بحث کنکور می شد