مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 14:072022-05-28سياسي

ایران و چین می توانند مشارکت جامع راهبردی در حوزه اقتصادی داشته باشند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در نشست با هیئت چینی با موضوعات اقتصادی اظهار داشت: ایران و چین کهن ترین تمدن های آسیا هستند و ما در سیستان و بلوچستان شهر سوخته را با قدمت هفت هزار ساله داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان یک استان پهناور و مظهر وحدت است، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از نظر امنیتی در یک سطح مطلوب بوده و می تواند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

این مسؤول ادامه داد: سیستان و بلوچستان قابلیت های خوبی دارد که می تواند زمینه همکاری های خوبی را فراهم کند.

مدرس خیابانی با اشاره به همکاری های اقتصادی ایران و چین بیان کرد: زمینه های مختلفی برای همکاری اقتصادی؛ از جمله موضوع یک کمربند یک راه برای گسترش تجارت وجود دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یازده و نیم درصد مساحت کشور را در بر می گیرد که طبیعتاً موجب می شود طیف زیادی از ظرفیت های اقتصادی در این منطقه وجود داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، یکی از ظرفیت های مهم، اقتصاد دریاست که با همکاری چین می توان در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری کرد، ادامه داد: در حوزه های دیگر اقتصاد دریا، ایجاد شناورها، پرورش ماهی در قفس و مجتمع تولید میگو ایران و چین می توانند همکاری های فراوانی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و چین می توانند مشارکت جامع راهبردی در حوزه اقتصادی داشته باشند

ایران و چین می توانند مشارکت جامع راهبردی در حوزه اقتصادی داشته باشند