مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 09:272022-05-28پزشكي

آلودگی هوا از هر 10 نفر به 9 نفر آسیب می زند


یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی اعلام کرد: هر فردی چه سالم باشد چه بیمار اگر در معرض آلودگی هوا قرار گیرد، آسیب می بیند به طوریکه از هر 10 نفر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مژگان صفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آلودگی هوا وجود ذرات اضافی در هواست که می تواند فیزیکی، شیمیایی و یا طبیعی باشد که به انسان، حیوان، طبیعت و .

آسیب می زند، تصریح کرد: افراد با بیماری های تنفسی، قلبی و عروقی، کودکان و زنان باردار در روزهای آلوده در معرض آسیب هستند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوایی بر روی سیستم های مختلفی از بدن مانند سیستم تنفسی و حتی عصبی تاثیر می گذارد، ادامه داد: هر فردی چه سالم باشد چه بیمار، از آلودگی هوا آسیب می بیند به طوریکه از هر 10 نفر، 9 نفر ممکن است دچار آسیب شوند، منتها بیماران تنفسی قطعاً بیشتر آسیب می بینند.

صفری اظهار کرد: اگر افراد سالم به ویژه کودکان در معرض آلودگی هوا قرار گیرند دچار عفونت تنفسی حاد می شوند و اگر از قبل مشکل داشته باشند، مثلا آسمی ها چه کودک باشند چه بزرگسال در معرض آلودگی هوا دچار حمله آسمی می شوند.

وی افزود: آسیب پذیری کودکان در زمان آلودگی به این علت است که آنها مجاری هوایی کوچکتری داشته و سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و زودتر دچار التهاب و آلودگی های عفونی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا از هر 10 نفر به 9 نفر آسیب می زند

آلودگی هوا از هر 10 نفر به 9 نفر آسیب می زند