مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 23:022022-05-27پزشكي

خطر ابتلا به تب کریمه کنگو با خرید گوشت از فروشگاه های غیر مجاز


مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه بروز بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرم سال توصیه می شود گوشت و محصولات دامی از فروشگاه های مجاز تهیه شود - کیوان خاصی گفت: بیماری تب کریمه کنگو بیماری آندمیک منطقه اورامانات استان کرمانشاه است و هر ساله مواردی از بیماری به صورت تک گیر در سطح استان بروز می کند.

وی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مرگ و میر بالایی دارد و شیوع این بیماری بیشتر در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت کنه است.

خاصی گفت: علائم این بیماری در انسان شامل؛ سردرد، تب شدید، کمردرد، درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ و خونریزی زیر جلدی است.

وی افزود: علائم بیماری یک تا سه روز بعد از نیش کنه آلوده یا 5 تا 6 روز بعد از تماس با حیوان آلوده ایجاد و بعد از چند روز بیماری وارد مرحله خونریزی می شود.

خاصی عنوان کرد: خونریزی خطر اصلی برای بیمار است و موارد منجر به مرگ بیشتر به دلیل خونریزی های شدید داخلی و کاهش پلاکت رخ می دهد، البته مرگ و میر بر اثر بیماری زیاد است و به حدود 50 درصد می رسد.

مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به مردم توصیه می شود از خرید دام و کشتار آن در منازل، معابر عمومی خودداری کنید، گوشت و محصولات دامی را تنها از فروشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر ابتلا به تب کریمه کنگو با خرید گوشت از فروشگاه های غیر مجاز

خطر ابتلا به تب کریمه کنگو با خرید گوشت از فروشگاه های غیر مجاز