مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 12:472022-05-27سياسي

توضیحات فرماندار بهمیی در خصوص انتقال پیکر شهید نوروزی روستای ابوزید آباد


فرماندار بهمیی در خصوص انتقال پیکر شهید نوروزی به زادگاهش گفت: در خصوص انتقال پیکر شهید نوروزی به زادگاهش روستای ابوزیدآباد هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس بهمیی، شهید حسین نوروزی هفتم مهرماه سال 1349 در خانواده ای مذهبی و گرم و صمیمی در روستای ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل متولد شد با شروع جنگ تحمیلی و تاسیس پایگاه شهید مصطفی خمینی، ارتباط خود را با فعالیت های بسیج و حضور در مجالس دعای توسل و کمیل بیشتر کرد.

در همین ایام بود که زمزمه رفتن به جبهه را نجوا می کرد چندین بار هم تلاش کرد تا با دست بردن در شناسنامه خود، به جبهه اعزام شود اما سرانجام فروردین 1367 بود که برای اوّلین بار از طریق گردان علی ابن ابیطالب(ع) لشگر 8 نجف اشرف به شوشتر و از آن جا به خطّ مقدّم جنگ اعزام شد.

شهید حسین نوروزی، 28 فروردین 1367 مصادف با اوّلین روز ماه مبارک رمضان تنها بعد از 10 روز حضور در جبهه، در عملیات والفجر 8 (باز پس گیری فاو) در منطقه فاو به فیض شهادت نائل آمد.

به علّتِ آتش سنگینِ دشمن، همرزمانِش نتوانستند پیکر مطهرش را بازگردانند ولی در نهایت پیکر مطهر این شهید والامقام 25 تیرماه سال1394 تفحص و به همراه پیکرهای مطهر تعدادی از شهدا به میهن اسلامی باز گردانده و به عنوان شهید گمنام در پارک شهر لیکک از توابع شهرستان بهمیی استان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات فرماندار بهمیی در خصوص انتقال پیکر شهید نوروزی روستای ابوزید آباد

توضیحات فرماندار بهمیی در خصوص انتقال پیکر شهید نوروزی روستای ابوزید آباد